1) Dokoncenie: studenti maju za ulohu vyskusat programceky v matlabe a) ortogonalina (psi na ine psi, phi na ine phi, phi na kazde psi) c) nulovanie d) skladanie e) param 2) studenti dostali za ulohu ukazat na jednoduchom priklade v matlabe nulovanie a skladanie v diskretnom pripade 3) ratanie vplyvu nul prenosovej funkcie na jej frekvencne charakteristiky v suvislosti s metodou spektralnej faktorizacie. Dokazeme, I) ze sposob, akym je definovana nula ma vplyv na hodnotu H(omega): II) ze reciprocne nuly 1 a 1/z mozu mat rovaky vplyv na frekvencne charakteristiky |H(omegy)| ratame graficky, nie analyticky ... majme nulu v z=0.5 a) H_1a(z)=z-0.5 b) H_1b(z)=1-z/0.5 c) H_1c(z)=1-0.5/z Vidíme, ze |H_1a(omega)|=|H_1c(omega)| (dokonca to plati aj bez absolutnej hodnoty) Ale |H_1b(omega)| je uplne odlisne Plati |H_1b(omega)| = |H_2a(omega)|=|H_2c(omega)| majme nulu v z = 1/0.5 = 2 a) H_2a(z)=z-2 b) H_2b(z)=1-z/2 c) H_2c(z)=1-2/z Vidíme, ze |H_2a(omega)|=|H_2c(omega)| (dokonca to plati aj bez absolutnej hodnoty) Ale |H_2b(omega)| je uplne odlisne !!! Plati |H_2b(omega)| = |H_1a(omega)|=|H_1c(omega)| -------------------------------------------------------------------------------- Studenti z cvicenia v utorok o 10:00 maju zadanie 2 odovzdat najneskor 9.12.2013. -------------------------------------------------------------------------------- Nasledovne ulohy sa nestihli na cviceni v utorok o 10:00, bude sa robit na buduce spolu so zadanim zadania. 3) Podvzorkovanie, nadvzorkovanie, decimacia, interpolacia x(n) = 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, alebo nejaky iny a) Ukázme, ze podvorkovanie s M=2 a nasledne nadvzorkovanie s M=3 dava rovnaky vysledok ako nadvorkovanie s M=3 a nasledne podvzorkovanie s M=2 b) decimujme x(n) s M=2, alebo M=3, pouzite filter h=(0.5, 1 0.5) alebo h =sqrt(2)/2 (1, 1) ... haarov c) nasledne interpolujme vysledok po decimacii s M=2, alebo M=3, pouzite filter h=(0.5, 1 0.5) alebo h =sqrt(2)/2 (1, 1) ... haarov d) decimacia s naslednou interpolaciu nedala povodny vysledok .. preco? dozvedia sa na buducej prednaske ako aj to, ako to zabezpecit .... 4) Informactivne: sucastou zadania 2 bude prevzorkovat zadany signál so zvolen racionalnym pomerom N/M zo zdrojovej na cielovu vzorkovaciu rychlost.