Tvorba
softvéru v IKT
Rozsah predmetu: 2/2
Ročník: 2.
Bc
Prednášateľ: Ing.
Radoslav Vargic, PhD.
Vedúci cvičení: Ing.
Radoslav Vargic, PhD.
Harmonogram prednášok
1. Úvod do tvorby softvéru, vývojový cyklus, vývojové a projektové nástroje, UML.
2. Úvod do objektovo orientovaného programovania a základy jazyka Java.
3. Elementárne programovanie, základné prostriedky OOP
4. Polymorfismus, rozhrania a vhniezdené typy
5. Modelovanie softwéru a návrhové vzory
6. Metodika tvorby pri OOP, vývojové testovanie
7. Zapúzdrenie aplikácií, aplikačné servery, tvorba škálovateľných aplikácií.
8. Databázové a informačné systémy, relačná štruktúra dát
9. Analýza a návrh relačnej databázy, normalizácia
10. Indexy, uložené procedúry, práca s údajmi
11. Tranzakcie a spracovanie dát v informačných systémov
12. Testovanie softvéru a
systémov
Harmonogram cvičení
1. IDE, základy jazyka Java, JVM
2. Úvod do problematiky OOP, semestrálne zadanie
3. Polymorfizmus, rozhrania, dedičnosť
4. Polymorfizmus, rozhrania, dedičnosť
5. Abstraktne triedy a výnimky
6. Návrh softvéru a problematika návrhových vzorov
7. Návrh softvéru a problematika návrhových vzorov
8. XML/JSON a HTML
9. Základy práce s SQL relačnými databázami
10. Základy práce s SQL relačnými databázami
11. Testovanie
12. Odovzdávanie semestrálneho zadania
Podmienky udelenia zápočtu a absolvovania predmetu
Na získanie
zápočtu a pripustenie ku skúške je potrebné získanie aspoň 50% bodov zo zadania.
Na cvičeniach sa dá získať za aktivitu 10 bodov a za zadanie 26 bodov,
ktoré spolu tvoria 36% bodového hodnotenia na skúške. Na absolvovanie predmetu
je nutné absolvovanie písomnej skúšky, na základe ktorej je pridelené hodnotenie A, B, C, D, E, FX podľa
štandardnej bodovacej stupnice. Kredity sa neudelia študentovi, ktorý z
písomnej skúšky nezíska aspoň hodnotenie E.
Literatúra
Sommerville, I., Software engineering, Pearson, 2010.
Eckel, B., Thinking in Java, Prentice Hall, 2006.
Page-Jones, M., Základy objektově orientovaného návrhu v UML, Grada 2001
Patrick, J., J., SQL Fundemantals, Prentice Hall 2009
Fowler, M., Patterns of enterprise application architecture, Addison-Wesley 2002
Desikan, S., Ramesh., G., Software Testing:
Principles and Practices, Addison-Wesley 2007
Anotácia
Úvod do tvorby softvéru, vývojový
cyklus, vývojové a projektové nástroje, UML. Úvod do objektovo orientovaného
programovania a základy jazyka Java. Elementárne programovanie, základné
prostriedky OOP. Polymorfismus, rozhrania a vhniezdené typy. Modelovanie softvéru
a návrhové vzory. Metodika tvorby pri OOP, vývojové testovanie. Zapúzdrenie
aplikácií, aplikačné servery, tvorba škálovateľných aplikácií. Databázové a
informačné systémy, relačná štruktúra dát. Analýza a návrh relačnej databázy,
normalizácia. Indexy, uložené procedúry, práca s údajmi. Tranzakcie a
spracovanie dát v informačných systémov. Testovanie softvéru a systémov.
Kľúčové slová
objektovo orientované programovanie,
Java, UML, databázové a informačné systémy
V Bratislave 10.9.2018
Ing. R. Vargic, PhD.