TMN
- SMKAby mohla byť zabezpečená spolupráca, komunikujúce systémy riadenia musia zdielať všeobecný pohľad na minimálne tieto informácie:
|
možnosti, podporované protokolom |
|
podporované funkcie manažmentu |
|
podporované triedy objektov |
|
prístupné inštancie objektov |
|
autorizačné možnosti |
|
obsahové vzťahy medzi objektami |
Všetky z uvedených informácií sú spolu definované ako Shared Management Knowledge (SMK) - zdielané znalosti manažmentu, odporúčanie X.701.
Obrázok 11 ukazuje, že zdieľaná informácia sa týka vždy komunikujúceho páru Manager/Agent. SMK je tu rozdielna pre komunikujúci pár A-B a pár B-C. To ale nevylučuje, že môžu mať spoločné črty.
Obrázok 11 -SMK medzi systémami |
Proces výmeny a uzrozumenia sa s SMK, ktorý prebieha medzi manažérom a agentom, sa nazýva context negotiation - dojednávanie kontextu. V závislosti od aplikácie manažmentu existuje viacero typov dojednávania kontextu, napr. statické alebo dynamické.
Index | Obsah | Literatúra | Skratky