TMN - SMK

Aby mohla byť zabezpečená spolupráca, komunikujúce systémy riadenia musia zdielať všeobecný pohľad na minimálne tieto informácie:

možnosti, podporované protokolom

podporované funkcie manažmentu

podporované triedy objektov

prístupné inštancie objektov

autorizačné možnosti

obsahové vzťahy medzi objektami

Všetky z uvedených informácií sú spolu definované ako Shared Management Knowledge (SMK) - zdielané znalosti manažmentu, odporúčanie X.701.

Obrázok 11 ukazuje, že zdieľaná informácia sa týka vždy komunikujúceho páru Manager/Agent. SMK je tu rozdielna pre komunikujúci pár A-B a pár B-C. To ale nevylučuje, že môžu mať spoločné črty.

Obrázok 11 -SMK medzi systémami

 

Proces výmeny a uzrozumenia sa s SMK, ktorý prebieha medzi manažérom a agentom, sa nazýva context negotiation - dojednávanie kontextu. V závislosti od aplikácie manažmentu existuje viacero typov dojednávania kontextu, napr. statické alebo dynamické.

Index | Obsah | Literatúra | Skratky